| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
verbazing inactief
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 4:49 pm Onderwerp: Re: Jonge kinderen naar de kerk!! |
|
|
| annie schreef: | | verbazing schreef: | Beste allemaal,
Over 2 weken is het dankdag en mijn eega en ik dachten er goed aan te doen onze oudste dochter voor het eerst mee te nemen naar de kerk in de middagdienst. Onze oudste dochter is 3,5 jaar en redelijk bepraatbaar.
Hebben jullie (vaders en moeders) nog tips hoe we zoiets het beste kunnen aanpakken? Nu is niet ieder kind hetzelfde, dat realiseren we ons, maar er zullen best wat algemene zaken zijn hoe je dingen kunt benaderen.
groet!
Natuurlijk is deze bijdrage met een geschreven, omdat iedere ouders hun eigen insteek hebben, maar wie weet zijn er nog wat gouden tips, waar we aan kunnen denken. |
En verbazing, hoe is het gegaan met het kleine verbazinkje tijdens de kerkdienst?
Gr. van Annie |
Bedankt voor je belangstelling, Annie!
Vers van de pers: het is goed gegaan! Ze vond het allemaal heel spannend in de stampvolle kerk met heeel veeel kinderen. Ze vond de dominee een aardige man zei ze, dus wat wil je nog meer.....
Ze was vanmorgen ook naar kleuterspeelzaal geweest dus ze was wel een beetje moe; maar desondanks heeft ze zich rustig gehouden.
We hadden overigens niets voor haar meegenomen, dan alleen een psalmboekje; dus dat verdient een extra compliment.
Nu maar kijken hoe de toekomst gaat. We willen dit toch wel vasthouden.
Hartelijke groet!
P.S.: Vanavond gaat papa Verbazing -weer- naar de kerk en dan zal de dienst gericht zijn op de oudjes  |
|
| Naar boven |
|
 |
annie
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 9:51 pm Onderwerp: Re: Jonge kinderen naar de kerk!! |
|
|
| verbazing schreef: |
P.S.: Vanavond gaat papa Verbazing -weer- naar de kerk en dan zal de dienst gericht zijn op de oudjes  |
Met 33 jaar behoor je echt tot de oudjes..........
Gr. van Annie |
|
| Naar boven |
|
 |
sarah
Geregistreerd op: 5-8-2005 Berichten: 266 Woonplaats: midden nederland
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 10:32 pm Onderwerp: |
|
|
Pas op hoor Annie,
je trapt op lange tenen....  |
|
| Naar boven |
|
 |
annie
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 10:35 pm Onderwerp: |
|
|
| sarah schreef: | Pas op hoor Annie,
je trapt op lange tenen....  |
Voel je je aangesproken Sarah?
Gr. van Annie |
|
| Naar boven |
|
 |
sarah
Geregistreerd op: 5-8-2005 Berichten: 266 Woonplaats: midden nederland
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 1:35 pm Onderwerp: |
|
|
Ben net zo'n oudje als verbazing Annie...
 |
|
| Naar boven |
|
 |
annie
|
Geplaatst: Vr Nov 03, 2006 7:22 am Onderwerp: |
|
|
| sarah schreef: | Ben net zo'n oudje als verbazing Annie...
 |
Is mij bekend Sarah, dat je even "oud" bent als verbazing.
Als jullie ook zo uitdrukkelijk je leeftijd vermeld op een forum, dan is dat niet zo moeilijk om te weten............
Gr. van Annie |
|
| Naar boven |
|
 |
verbazing inactief
|
Geplaatst: Ma Nov 20, 2006 10:50 pm Onderwerp: |
|
|
| Verbazinkje van 3,5 jaar is gisteren naar de meest behoudende kerk van Nederland geweest, waar een doopdienst werd gehouden en waar de dienst 2 uur duurde... Ze heeft met hoofddeksel en al op de gehele dienst volgehouden! Soms denk ik: 'ze moet met de zak mee van Sinterklaas naar Turkije terug'; maar dit is toch wel erg knap van haar.... |
|
| Naar boven |
|
 |
Dodo

|
Geplaatst: Ma Nov 20, 2006 10:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Waarom doe je haar dat aan dan? Ik vind het toch wel heel wat, zo'n hummel in zo'n lange dienst. Wat had je moeten doen als ze halverwege er de brui aan had gegeven? |
|
| Naar boven |
|
 |
verbazing inactief
|
Geplaatst: Ma Nov 20, 2006 10:59 pm Onderwerp: |
|
|
| Dodo schreef: | | Waarom doe je haar dat aan dan? Ik vind het toch wel heel wat, zo'n hummel in zo'n lange dienst. Wat had je moeten doen als ze halverwege er de brui aan had gegeven? |
Waarom wij haar dat aandoen?? Omdat we verschrikkelijke ouders zijn, die het liefst zo vroeg mogelijk beginnen met een spartaanse opvoeding! Overigens had zij in tegenstelling tot haar leeftijdsgenootjes geen zwarte kousen en kleding aan, maar gekleurde (en ze heeft genoten van een meisje die voor haar zat in een rolstoel; was heel interessant!)....
We zitten nog in de testfase mevrouw Dodo... |
|
| Naar boven |
|
 |
Dodo

|
Geplaatst: Ma Nov 20, 2006 11:05 pm Onderwerp: |
|
|
Testfase... kijken hoeveel ze aankan?
Je vindt me een zeur geloof ik, maar het zou jammer zijn als ze zo'n lange dienst een verschrikking had gevonden want dan zou de volgende dienst ook niet iets zijn geweest waar ze naar uit had gekeken. Dat er zo'n mooie rolstoel te bekijken was, wist je ook niet van tevoren. |
|
| Naar boven |
|
 |
BertMulder inactief
Geregistreerd op: 15-6-2005 Berichten: 142 Woonplaats: Sherwood Park Alberta Canada
|
Geplaatst: Ma Nov 20, 2006 11:10 pm Onderwerp: |
|
|
| verbazing schreef: | | Verbazinkje van 3,5 jaar is gisteren naar de meest behoudende kerk van Nederland geweest, waar een doopdienst werd gehouden en waar de dienst 2 uur duurde... Ze heeft met hoofddeksel en al op de gehele dienst volgehouden! Soms denk ik: 'ze moet met de zak mee van Sinterklaas naar Turkije terug'; maar dit is toch wel erg knap van haar.... |
Verbazing, bij ons is het gebruikelijk kinderen van ongeveer 2 jaar mee te nemen naar de dienst.
Wel is het bij ons zo, dat iemand er veel makkelijker onder de dienst even mee uitgaat, naar de babysit bijvoorbeeld.
Kwam sinterklaas niet uit Spanje? _________________ Lid van First Protestant Reformed Church of Edmonton |
|
| Naar boven |
|
 |
Dies

Geregistreerd op: 22-7-2005 Berichten: 8315 Woonplaats: Attingahem a/d Vecht
|
Geplaatst: Ma Nov 20, 2006 11:16 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Kwam sinterklaas niet uit Spanje? |
BertMulder,
Nee hoor, dat is een mythe. Hij was bisschop in Myra in Turkije ten tijde van het concilie van Nicea. Dat moet jij toch weten!
groet,
Dies |
|
| Naar boven |
|
 |
verbazing inactief
|
Geplaatst: Di Nov 21, 2006 8:39 am Onderwerp: |
|
|
| Dodo schreef: | | ... maar het zou jammer zijn als ze zo'n lange dienst een verschrikking had gevonden ..... |
Met alle respect Dodo en jij zal mij wel verschrikkelijk vinden, maar een kind van 3,5 jaar heeft niets te vinden. Als ze ná een half uur al de kerk helemaal op haar kop had gezet, hadden we met een glimlach de dienst verlaten. Want dat kan gebeuren met kinderen van 3,5 jaar.... |
|
| Naar boven |
|
 |
verbazing inactief
|
Geplaatst: Di Nov 21, 2006 8:52 am Onderwerp: |
|
|
| BertMulder schreef: |
Verbazing, bij ons is het gebruikelijk kinderen van ongeveer 2 jaar mee te nemen naar de dienst.
|
Zeg dat maar niet te hard op dit forum Bert Mulder, anders ben je een ontaarde vader!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
annie
|
Geplaatst: Di Nov 21, 2006 9:02 am Onderwerp: |
|
|
| verbazing schreef: |
Met alle respect Dodo en jij zal mij wel verschrikkelijk vinden, maar een kind van 3,5 jaar heeft niets te vinden. |
Kijk, dat is nog eens een vader die zijn gezag laat gelden..............
| verbazing schreef: | | BertMulder schreef: |
|
Zeg dat maar niet te hard op dit forum Bert Mulder, anders ben je een ontaarde vader!!  |
Niet generaliseren verbazing!
Onze tweede dochter wilde niet onder doen voor haar oudere zus en wilde op twee-jarige leeftijd mee naar de kerk............. Dat ging overigens prima.
Als een kind overigens een keer niet zo stil zit, is dat toch ook niet zo erg?
Gr. van Annie |
|
| Naar boven |
|
 |
|